vrijdag 15 mei 2015

Goedemiddag.

Hier zijn we dan weer internet doet het weer even en er dus gebruik van maken.

De nacht tsja wat zal ik ervan zeggen, matras een beetje aan de harde kant voor mij jahoor gaan we weer en dus niet geslapen, ook de jeugd was vannacht om 3.30 uur aan het lallen, dus vanavond mijn oordoppen maar in doen.
dat was dus een beetje ..... maar oke de rest maakt veel goed.En zullen de nacht maar vergeten.

Vanmorgen vroeg eruit,het ochtend ritueel, en naar de ontbijtzaal, zag er best goed uit voor ons in ieder geval geen klagen, want wat eet je thuis voor ontbijtje!

We gaan eerst naar Lale tours

Om een excursie te boeken naar het Pelikaan Eiland,wij zijn geen groepen mensen maar soms ontkom je er niet aan.In dit geval kun je niet op eigen gelegenheid op het eiland komen.
Het is een leuke club mensen, de eigenaar Dimitri komt uit Macedonie, en zijn vrouw Coby is een Nederlandse.

Daarna onze spullen gepakt en naar de bushalte, die is recht voor het hotel.En dan maar wachten tot de bus komt,moet op tijden rijden maar ze kijken hier niet zo precies.

Busje komt zo,
Een ritje met de bus naar Ohrid is 1 euro met zijn tweetjes,en Ohrid ligt zo;n 12 km hier vandaan.

Eenmaal daar eerst maar bakkie koffie nemen lekker op een terrasje in de zon.

Daarna gaan we aan de wandel de stad in en ohh wat is het leuk hier.

Het is netjes,vriendelijke mensen,en we lopen binnendoor naar een kerkje,waar er hier 365 van zijn, dus je kunt je lol op!

Hier wat foto"s van Ohrid.Het lukt dus niet met de foto, ik ga thuis wel wat foto's ertussen door proppen want dit schiet niet op.

Morgen een lange dag om 9 uur de deur uit en waarschijnlijk pas om 16.30 weer terug, morgen geen blog want is niet te doen hier met internet.

Tot snel en anders pas weer thuis.

Hier wat foto's van Ohrid.

Wat een mooi plaatsje dit,de uitzichten zijn fantastisch.

Er zijn ook ontzettend veel zwaluwen,ze vliegen af en aan.

We genieten van deze vogeltjes, maar gaan toch weer verder aan de wandel.Er zijn hier 365 kerkjes en nee die gaan we niet allemaal bezoeken,we hebben er een paar gehad en dat was wel genoeg voor ons.De wandeling er naartoe was geweldig.

Duifies duifies kom maar bij Gerritje!!

Wat een mooi uitzicht dus even op een muurtje zitten en genieten van de vogels, het meer en de serene rust!

We zijn even binnen in het kerkje geweest helaas mochten we binnen geen foto's maken, was erg klein en hing vol met iconen erg mooi om te zien.

We lopen op ons gemakkie weer terug langs het water,en daar zijn verschillende terrasjes,grote vlonders over het water zodat het lijkt alsof je op het water zit, heerlijk wat gedronken en genoten.

De prijzen je lacht je  naar, zoals hier, 2 koffie, en 2 cola samen voor 3 euro,we wisten niet wat we hoorden.Maar zo kun je nog eens op een terrasje gaan zitten.

Dit was weer een heerlijke dag!